این وبلاگ به خاطر مشکلات فراوان به مدت 1 ماه تعطیل میباشد.

امیدوارم که بعد از 1 ماه با یک قالب جدید وبلاگ را راه اندازی کنم.

با تشکر

مدیر وبلاگ

شرمنده همه!!!

با سلام به همه دوستان..
من فقط اومدم بگم که یک زره سرم شلوغه و نمیتونم آپدیت کنم...ولی حتما جواب نظراتون رو میدم...
فکر کنم که هفته بعد یه آپدیت کنم...بازم شرمنده دوستانی که دیر بهشون سر میزنم...
فعلا خداحافظ

پنالتی استقلال سوخت!


دربی 56 هم به پایان رسید. استقلال و پرسپولیس برای پنجاه و ششمین بار در طول فوتبال ایران پای به این دیدار حساس گذاشتند. انصافا یک بازی بسیار زیبا و سرعتی را شاهد بودیم و همین برای همه اهالی فوتبال کافی بود. پرسپولیس باز هم در اوایل بازی یک گل زیبا دریافت کرد و در آخر هم نتوانست انتقام بازی رفت را بگیرد. استقلال با یک ترکیب جوان، با برنامه و با انگیزه وارد زمین شد و در طرف دیگر سرخ پوشان پایتخت با ترکیبی از ستارگان فوتبال ایران برای مقابله با حریف دیرینه خود صف آرایی نمود. هر دو تیم از سیستم سنتی 2-5-3 استفاده کردند که استقلال در این امر تجربه بیشتری نشان داد و بار ها و بار ها از جناحین خود به سمت دروازه پرسپولیس هجوم آورد و پرسپولیس هم با استفاده از سرعت انتظاری و پاسهای تودر علی دایی موقعیت های خطر ناکی روی دروازه تیفوسی های تهرانی ایجاد کرد....

استقلال مثل دربی 55 بازی را خیلی بهتر شروع کرد و موفق شد در دقیقه سوم بازی با یک شوت زیبا و حساب شده از داود سید عباسی نتیجه را 1-0 به سود خود رقم بزند. بعد از گل فشارروحی و روانی حاکم بر دو تیم باعث شد تا استقلال که یک گل از حریف جلو افتاده بود به یک سوم دفاعی خود برود. پرسپولیس با استفاده از پرسینگ و بازی سرعتی توپ و میدان را در اختیار گرفت و بلاخره حامد کاویانپور در دقیقه 20 بازی موفق شد توپ مرده پشت محوطه جریمه را با یک ضربه سنگین و دیدنی به داخل دروازه پرویز برومندبفرستد و بازی به تساوی کشیده شد.

استقلال بعد از گل حامد کاویانپور برای بار دوم توپ و میدان را از آن خود کرد و موقعیتهای خطرناکی روی دروازه ساشا ایلیچ ایجاد کرد. یکی از صحنه های مشکوک بازی خطای آشکار حسن خان محمدی به روی نیکبخت در محوطه جریمه بود که می توانست یک پنالتی صدر در صد برای آبی پوشان تهرانی باشد. اما داور قاطع ترکیه ای این دیدار اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. یکی دیگر از موقعیتهای خوب استقلال تک به تک شدن محمود فکری بود که او توپ را از ایلیچ رد کرد اما در لحظه ای که توپ در حال ورود به دروازه بود افشین پیروانی از راه رسید و به زیر توپ زد، توپ به زیر دیرک دروازه خورد و به زمین بازی برگشت . در این لحظاتی که استقلال حاکم میدان بود گاه گاهی تیم پرسپولیس روی ضد حمله ها خطرناک نشان داد اما این تاکتیک سرخ پوشان نیز به جایی نرسید. در اواخر نیمه اول بازی حرکت زیبای محمد نوازی در محوطه جریمه پرسپولیس و ضربه فنی او با سختی توسط ساشا ایلیچ به کرنر فرستاده شده بود.

اما در 15 دقیقه استراحت بین دو نیمه بازیکنان توجیه شدند و نیمه دوم را برای برد شروع کردند. بازی در میانه میدان تا حدود دقیقه 65 بازی ادامه داشت. در این فاصله زمانی علی سامره می توانست گل برتری آبی پوشان را به ثمر برساند اما با دخالت خط دفاعی پرسپولیس توپی از خط دروازه نگذشت. پرسپولیس از نظر قوای جسمانی لحظه به لحظه تحلیل رفت و این استقلال بود که توانست بازی را در اختیار بگیرد. بگوویچ سعی کرد با تعویض های خود تیم را تازه نفس کند. بازیکن های پرسپولیس در برخی از صحنه های بازی بعد از عقب ماندن از بازیکنان استقلال با خطا آبی ها را متوقف کردند که این مساله منجر شد تا قرمز پوشان 4 کارت زرد دریافت کنند.

در لحظه ای که فراز فاطمی در کنار زمین برای تعویض ایستاده بود یک موقعیت عالی نصیب علی سامره شد و او هم با یک ضربه چکشی قصد باز کردن دروازه را داشت که ساشا ایلیچ با دست چپ و با سختی موفق شد توپ را دفع کند. در این بین موقعیتهایی هم برای پرسپولیس ایجاد شد و نمونه اش را ضربه سر کریم باقری که زوزه کشان از بالای دروازه به بیرون رفت.

بعد از ورود فراز فاطمی و عیسی ترائوره بازی سرعت تازه ای گرفت. فراز فاطمی بعد از ورود به بازی موفق شد موقعیتی را به دست بیاورد که آن را به بدن ایلیچ زد و دفاع پرسپولیس توپ را دور کرد. بازی زیبایی از هر دو تیم دیده شد و این نیز جای تقدیر دارد. لازم به ذکر است که حسن خان محمدی در نیمه دوم بیشتر نفوذ کرد و این نیز بازی را زیبا تر کرده بود.

اما در آخر بازی با نتیجه 1-1 به پایان رسید. این یکی از دربی های زیبای چند فصل گذشته بود و همه چیز به خوبی و خوشی و بدور از جنجال به پایان رسید. شاید به جز درگیری آبیها با عیسی ترائوره مشکلی دیگری به وجود نیامد.

این نتیجه برای پاس بسیار مفید واقع شد و این تیم با اختلاف یک امتیاز به صدر جدول رسید.

در هر دو تیم بازیکنان در اختیار یکدیگر بودند و نمی توان ستاره میدان را انتخاب کرد. ولی می توان گفت در استقلال داود سید عباسی، نوازی و برومند و در پرسپولیس جمشیدی، کاویانپور و سهراب انتظاری بازیکنان موثری بودند.

به هر حال پرونده دربی 56 هم بسته شد و این بازی با تساوی به پایان رسید.

داوری بازی هم روی هم رفته به جز صحنه پنالتی بر روی نیکبخت بسیار خوب بود و گوچلو قاطعانه در سوت خود می دمید.